done_outline
حسابداری مالی
حسابداری مالی
- تعریف حسابها و تهیه فهرست حسابها به صورت درخت واره (chart of account) و طبقه بندی حسابها تا ۶ سطح تفصیلی شناور
- تعریف حسابهای تفصیلی در هر ۶ سطح شناور، به صورت درخت واره
- تعريف كدينگ حسابداري ماتريسي و درختي و در سطوح شناور (تعداد ارقام كل، معين و جزء بنا به نظر گوفر قابل تنظيم است.)
- برقراري ارتباط با کلیه سیستمها براي دريافت اطلاعات دستههاي پرسنل، مشتريان، کالا، سفارشها و …
- امکان تعیین حسابهای مرتبط با cash flow
- تعيين اطلاعات تكميلي براي هر حساب
- تعیین حقوق دسترسی در سطح هر حساب به ازای هر کاربر
- امکان ثبت اسناد مالی دستی در مراحل مختلف و اسناد برای ابعاد کنترل داخلی
- تعریف انواع وضعیت ثبت و کنترل اسناد و ارائه دسترسی به کاربران مختلف
- صدور سند بر اساس اطلاعات دريافتي از ساير سيستمها به صورت مكانيزه
- معرفی الگوهای اسناد و استفاده از آنها در صدور سند
- نگهداري اطلاعات تكميلي (شماره چك، مقدار، واحد، مبلغ ارز، نوع ارز، تاريخ، شماره حرفي و …)
- نگهداری ضمایم سند به صورت فایل های الکترونیکی (در صورت ارائه بایگانی مستندات)
- ثبت و نگهداری رویدادهای مالی به هنگام و همزمان با تراکنش های مرتبط
- امکان تعیین سقف مجاز برای کاربران و محدود نمودن دسترسی افراد به ثبت سند
- تایید یا رد اسناد توسط کاربر تنظیم کننده سند و رده های بالاتر
- تسعیر مانده حسابهای ارزی به صورت اتوماتیک و کنترل داشتن آنها
- انجام عملیات مالی پایان دوره و صدور مکانیزه اسناد بستن حسابهای موقت، اختتامیه و افتتاحیه
- ارسال اطلاعات به قالب هایی همچون (Excel, Word, XML, PDF) به منظور تجزیه و تحلیلهای مالی مورد نظر کاربر
- بهرهبرداري از اطلاعات سالهاي مالي مختلف به طور هم زمان
- امکان گزارشهای مرور حسابها به صورت ساده و تحلیلی و آنالیز حسابها و ارائه ترازهای تحلیلی جداگانه برای هریک از شرکت های زیر مجموعه
- تهيه دفاتر قانوني
- گزارش به صورت ریالی و ارزی مربوط به
- دفاتر و گردش حسابها
- گزارش تراز هر حسابها
- گزارش مقايسه حسابها به شكل ماتريسي
done_outline
خزانه داری – حسابداری بانک
خزانه داری – حسابداری بانک
- یکپارچگی با ماژولهای مرتبط با حوزه دریافت و پرداخت شامل فروش، پخش، تدارکات و ..
- با سيستم مالي براي ارسال اسناد و دریافت اطلاعات حساب
- با سيستم فروش براي ارسال اطلاعات مانده و گردش حساب مشتري و مشخص نمودن نحوهی تسویه
-
- امکان تعریف حسابهای بانکی ارزی و ریالی و تعریف دسته چک به ازای حسابهای بانکی جاری
- تخصیص چک به طور اتوماتیک/ دستی به سندهای پرداخت
- امکان مدیریت اسناد در جریان وصول یا اسناد در جریان پرداخت در حساب های فرعی جداگانه به ازای هر بانک
- تخصیص اتوماتیک حساب بانکی در سندهای اتوماتیک پرداخت/ دریافت از طریقBank Determination
- تعیین سقف اعتبار زمانی و مقداری بر اساس اسناد
- مدیریت اسناد دریافتنی
- ثبت اسناد نزد بانک قبل از سر رسید،
- ثبت واگذاری اسناد در بانک جهت وصول، در تاریخ سر رسید
- واگذاری اسناد به تامین کننده در ازای بدهی شرکت (حساب/ اسناد پرداختنی)
- ثبت وصول یا واخواست اسناد دریافتنی در بانک
- صدور سند ساده يا مركب به صورت مكانيزه
- تعریف Portfolio جهت طبقهبندی اسناد دریافتنی (برای مثال چکهای بلند مدت/ چکهای برگشتی و غیره) و نیز گزارش گیری از وضعیت آنها
- مدیریت اسناد پرداختنی
- ثبت پرداخت از طریق دستور پرداخت با مشخص کردن نحوه پرداخت شامل:
- تعریف روش پرداخت Payment Method اعم از نقد، چک و غیره و تخصیص حساب مربوطه به طور اتوماتیک در هنگام ثبت سند بر اساس روش پرداخت انتخابی
- وجه نقد
- حواله نقدی و چک روز
- اسناد انتظامی
- ثبت پرداخت از طریق دستور پرداخت با مشخص کردن نحوه پرداخت شامل:
- مراحل مختلف عملیاتی دستور پرداخت، صدور چک، تحویل چک، برداشت از حساب طی اعلامیه بانک و ابطال چک
- امکان تعریف، مدیریت صندوق و تنخواهگردانهای مختلف و گزارشگیری از وضعیت آنها
- امکان ثبت پرداخت هزینههای جزئی از طریق تنخواه
- امکان تعریف عملیات مختلف ممکن در حوزه تنخواه از قبیل شارژ تنخواه، دریافت از مشتری، پرداخت به تامین کننده، دریافتهای جزئی، انتقال بین تنخواه گردانها، انتقال به بانک و غیره و تخصیص حساب به طور خودکار و بر اساس عملیات ثبت شده.
- امکان ثبت عملیات هر تنخواه به طور روزانه (بدون ثبت سند مالی) و بررسی عملیات ثبت شده و تایید آنها در انتهای روز و در نتیجه ایجاد سند مالی به طور خودکار و درج عملیات در دفاتر مالی گوفر.
- پشتیبانی فعالیتهای ارزی.
- امکان ثبت صورتحساب بانک و تهیه صورت مغایرت بانکی بصورت خودکار.
- گزارش صورت مغايرت بانكي به روشهاي مانده واقعی، مانده دفتر به مانده بانك، مانده بانك به مانده دفتر
- مغایرت گیری بر روی واریزهای POS که ۳ آیتم شماره، تاریخ، مبلغ صورت حساب با سند نقدینگی تفاوت دارد.
- جريان وجوه نقد (Cash Flow) به تفكيك ارز و تهیه گزارش گردش وجوه نقد
- اجراي سناريوهاي مختلف محاسبه موجودي جهت مديريت نقدينگي
- گزارش درخواست دریافت و پرداخت و ردیابی فرمهای مربوط شده با این درخواستها
- گزارش گیری از چکهای صادره از هر بانک و وضعیت آن (ابطال شده و غیره)
done_outline
حسابهای پرداختنی
حسابهای پرداختنی ( در صورت دریافت سیستم انبار، حسابداری بانک و فروش)
-
- ایجاد، نگهداری و به روز رسانی اطلاعات تامین کنندگان، پیمانکاران.
- گروهبندی تامین کنندگان و پیمانکاران و تعیین حسابهای پرداختنی مختلف به ازای هر گروه.
- ثبت و نگهداری تراکنشهای مالی از جمله:
- صدور سند مالی اتوماتیک در هنگام ثبت رسید کالا، صورت وضعیت پیمانکاران و صاحبان کالا.
- ثبت پیش پرداختها (مدیریت پیش پرداختها در حساب جداگانه)
- ثبت صورتحساب تامین کنندگان و پیمانکاران
- ثبت پرداخت عطف به سند invoice مورد نظر و تسویه بستانکاری تامین کننده (به صورت اتوماتیک و یا دستی)
- انجام محاسبات مالیاتی به صورت خودکار و دستی بر اساس نرخ های وارد شده در سیستم برای مالیات بر ارزش افزوده و… .
- امکان تجزیه و تحلیل اقلام باز حسابها در گزارشها و غیره.
- نگهداری و محاسبه مانده ارزی تامین کنندگان خارجی با ارز مورد معامله و پیمانکاران، همزمان با ارز مرجع سیستم.
- مدیریت اسناد پرداختنی.
- امکان استفاده از Workflow در فرآیندهای تایید صورتحساب تامین کنندگان، پیمانکاران، تایید درخواست پیش پرداخت، تایید درخواست پرداخت و غیره.
- تعیین مانده دقیق حسابهای پرداختنی در انتهای دوره مالی.
- فرآیند بستن حسابهای پرداختنی در پایان دوره مالی.
- ایجاد فرآیند گردش کار برای درخواست خرید، سفارش خرید و دریافت کالا.
- امکان تجزیه و تحلیل سنی طلبکاری تامین کنندگان و پیمانکاران.
- گزارشها:
- فهرست تامین کنندگان و پیمانکاران
- گزارش گردش تامین کنندگان و پیمانکاران
- گزارش تراز تامین کنندگان و پیمانکاران
- گزارش مالیات خرید
- گزارش کسور تامین کنندگان و پیمانکاران
done_outline
حساب های دریافتنی
حساب های دریافتنی (در صورت دریافت سیستم انبار، حساب داری بانک و فروش)
-
- ایجاد، نگهداری و به روز رسانی اطلاعات مشتریان گوفر.
- امکان گروه بندی مشتریان و تعیین حسابهای دریافتنی مختلف به ازای هر گروه
- ثبت و نگهداری تراکنشهای مالی مشتریان از جمله:
- صدور سند مالی اتوماتیک در هر بخش منطبق با فرمهای سازمان که مبنای محاسبات و عملیات حسابداری دارد.
- ثبت پیش دریافت عطف به سفارش فروش (مدیریت پیش دریافت ها در حساب جداگانه).
- ثبت سند مالی، با ایجاد خدمات و امکان کنترل هزینهها هر فعالیت به طور خودکار/ دستی
- صدور صورتحساب فروش و تسویه بدهکاری مشتریان
- انجام محاسبات مالیاتی به صورت خودکار و دستی بر اساس نرخهای وارد شده در سیستم برای مالیات بر ارزش افزود و …
- مدیریت اعتبار مشتریان به صورت هشدار، بازدارنده و تایید کاربر مدیر براساس موارد زیر:
- تخصیص سقف اعتبار مانده ریالی
- میزان اعتبار اسناد دریافتنی
- مبلغ حداکثر بهای هر فاکتور
- حداکثر تعداد فاکتورهای تسویه نشده
- حداکثر تاریخ چک به ازای هر روز
- نگهداری و محاسبه مانده ارزی مشتریان خارجی با ارز مورد معامله و همزمان با ارز مرجع سیستم
- امکان تجزیه و تحلیل اقلام باز حساب ها در گزارش ها و غیره.
- امکان مدیریت اسناد دریافتنی و فرآیندهایی نظیر تنزیل اسناد واگذاری اسناد در بانک، واخواست اسناد و ….
- امکان تعریف و کنترل نحوهی پیگیری مطالبات بصورت اتوماتیک و اعمال جرایم برای آیتمهای معوق در صورت نیاز
- امکان مدیریت مطالبات مشکوک الوصول
- امکان ایجاد ارتباط با سیستم کنترل بودجه جهت تعیین مانده دقیق مشتریان در انتهای دوره مالی
- فرآیند بستن حسابهای دریافتنی (مشتریان) در پایان دوره مالی
- اتجزیه و تحلیل سنی بدهی مشتریان
- گزارشها:
- فهرست مشتریان
- گزارش تحلیلی مشتریان
- گردش مشتریان
- تراز مشتریان
- مالیات فروش
- مطالبات از مشتریان براساس فاکتور، ویزیتور، فعالیت و …
done_outline
بودجه
بودجه
- تعريف اطلاعات سرفصلهاي بودجه در ۵ سطح (ارزي، ريالي، مقداري) و گروهبندي آنها
-
- ثبت و نگهداري مبالغ مختلف بودجه (پيشنهادي، متمم، مصوب و …)
- امكان تخصیص اعتبار، براي هر رديف بودجه
- تخصيص اعتبار براي هر رديف بودجه
- نقل و انتقال مبالغ بودجه
- معرفي حسابهاي مالي مرتبط با سطوح بودجه
- معرفي عوامل دريافت و پرداخت با سطوح بودجه
- معرفي انبار، گروه كالا، كالاي مرتبط با سطوح بودجه
- ارسال بودجه فروش براي سيستم توليد
- دريافت بودجه خريد مواد از سيستم توليد
- محاسبه و پيشبيني بودجه سرفصلهاي مختلف براي سال آتي با سناريوهاي دلخواه
- برقراري ارتباط مستقيم
- با سيستم مالي براي ارتباط يك رديف بودجه با هر حساب
- با سيستم مالي براي دريافت عملكرد رديف بودجه
- با سيستم فروش براي ارسال اطلاعات عملكرد فروش
- با سيستم فروش براي دريافت اطلاعات برنامه ريزي فروش
- با سيستم تداركات براي ارسال اطلاعات عملكرد برنامه ريزي خريد و تامين اعتبار خريد
- با سيستم تداركات براي دريافت اطلاعات برنامه ريزي خريد
- با سيستم كنترل توليد براي ارسال اطلاعات عملكرد برنامه ريزي توليد
- با سيستم كنترل توليد براي دريافت اطلاعات برنامه ريزي توليد
- با سيستم خزانهداري براي ارتباط يك رديف بودجه با علتهاي دريافت و پرداخت
- با سيستم خزانهداري براي دريافت اطلاعات عملكرد هر رديف بودجه
- معرفي سناريوهاي متفاوت براي پيشبيني بودجه
- محاسبه بودجه مالي سال آتي بر اساس عوامل مختلف
- تهيه انواع گزارشهاي مقايسهاي پيشبيني و عملكرد سطوح بودجه و انحراف براي مركز هزينه
- انواع گزارشهاي مقايسهاي بر اساس پيشبيني و عملكرد و انحرافات براي گروههاي مختلف بودجه
- تهيه انواع گزارشهاي مديريتي همانند گزارشهاي صورت سود و زيان شركت و ترازنامهها
- تهيه گزارش تراز
- تهيه گزارش صورت گردش دفتر اعتبارات
تهيه گزارش اعتبارات اندوخته شده و جاري
done_outline
انبارداری مقداری
انبارداری مقداری
- تعریف مشخصات کالا و اطلاعات تکمیلی نامحدود کالا براساس نیاز گوفر
- مدیریت چرخه مواد
- درخواست و سفارش خرید
- ردیابی خرید
- تعریف و کنترل انواع فرآیند سفارش و تامین کالا و تولید کالا
- درخواست کالا از انبار
- مدیریت موجودی انبار
- رسید مواد در انبار
- جابجایی در انبار
- ردیابی کالا در انبار
- انبارگردانی
- مدیریت سفارشهای امانی
done_outline
حسابداری انبار
حسابداری انبار
- مدیریت قیمت گذاری کالا به صورت شناسائی ویژه یا میانگین یا FIFO
- ثبت خودکار اسناد مالی هنگام رسید و حواله کالا
- محاسبه ارزش موجودی کالا به طور خودکار بر اساس تغییرات موجودی کالا در انبار (برای روش میانگین)
- ارزشیابی مجدد موجودی به صورت لحظهای
- انجام فرآیند انبارگردانی و ثبت های آن در سیستم
done_outline
تدارکات و زنجیره تامین
تدارکات و زنجیره تامین
-
- تعیین موصبه قیمتی و برآورد قیمت درخواست خرید
- محاسبه مالیات و عوارض تامین کنندگان
- طراحی و تطبیق فرآیندهای سازمانی زنجیره تامین کالا
- معرفی کالا و خدمات و صدور فاکتور خرید کالا و خدمات
- ایجاد سطوح مختلف دسترسی و تایید روی برگه های صادر شده در فرآیند
- صدور اسناد فرآیند خرید کالا و برگشتی شامل
- واردات
- خرید داخل
- خرید از بورس
- برآورد قیمت درخواست خرید و اخذ تایید واحد مالی
- ثبت درخواست خرید براساس درخواست کالاهایی که کسری موجودی دارند
- شناسایی موجودی در راه و کنترل ریالی آن از سیستم حسابداری
- تحویل کالا به انبار یا تحویل مستقیم به واحد درخواست کننده
- تایید تحویل اقلام توسط واحدهای متقاضی و درخواست کننده
- ثبت فاکتور خرید و فاکتور برگشتی
- ثبت پیش پرداخت و کنترل آن در زمان تسویه حساب
- ارسال درخواست پرداخت به واحد مالی و تسویه فاکتورها
- ثبت صورتخلاصه تنخواه تدارکات و تسویه فاکتورهای خرید
- صدور اسناد حسابداری فاکتور خرید، تحویل و برگه مرجوعی بهشکل تکی و گروهی
- ثبت هزینههای تکمیلی در پروسه خرید
- محاسبه بهای تمامشده به ازای هر پارت خرید
- مشخص کردنروش تسهیم هزینهها در محاسبه بهای تمامشده
- گزارش مرور اسناد تدارکات، موجودی در راه، خلاصه خرید
- ارسال به اکسل همهیگزارشهای سیستم
- گزارش سوابق خرید
done_outline
فروش
فروش
-
- مدیریت درخواست های مشتریان
- پیش فاکتور و اعلام قیمت
- قرارداد فروش
- سفارش فروش
- مدیریت سطوح مختلف مشتریان
- مدیریت قیمت ها و تخفیفات – Pricing and Discount
- فروش محصولات سفارش محور
- معرفی و مدیریت انواع فرآیند فروش – Third Party
- فرآیند کنسلی بار
- مدیریت اعتبار مشتریان – FSCM
- صورتحساب – Billing
- مدیریت پیش پرداختهای مشتری
- کنترل و رهگیری کالای خریداری شده بر اساس سریال
- رزرو موجودی هنگام صدور پیش فاکتور و فاکتور فروش
- سیستم مدیریت پورسانت موزع، سوپز وایزر و ویزیتور
- گزارشهای فروش – Sales Reporting
تجزیه و تحلیل سودآوری به ازای هر محصول، مشتری، مراکز فروش، مناطق جغرافیائی
done_outline
حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد
-
- ثبت اطلاعات پرسنلي، احکام، کارکرد، وام ها و… و پرداختهاي مستمر و تعديلات
- تعریف انواع جرائم غیبت و تأخیر و اختصاص به پرسنل مورد نظر
- تعريف قوانين جداول پرداختها، كسور و جداول مالیاتی
- معرفی انواع معافیتهای مالیاتی
- عمليات مربوط به وامها و ضامنهای وام
- امكان پرداخت مساعده، پيشپرداخت، محاسبات عيدي و پاداش و ماليات با در نظر گرفتن معافيتها
- محاسبه و صدور سند ذخيره سنوات و اعمال تغييرات معوقه جداول پرداخت و كسر با احتساب بيمه ماليات
- امكان تسويه حساب و تغيير وضعيت پرسنل
- صدور خودکار احکام اصلاحیه در زمان صدور حکم معوقه در صورت نیاز و با تأیید کاربر
- امكان محاسبه مجدد ناشي از تغيير قوانين و روشهاي حقوق و دستمزد
- امكان تهيه گزارشهای بيمه، ماليات و تهيه پرونده هاي مکانیزه برای تمامی سازمانهای ذیربط نظیر بانكها، بیمهها، دارائی و …
- طراحی گزارشهائی که در جداول از پیش چاپ شده تهیه میشوند، نظیر فیش حقوق.
- امکان ارسال فیش به آدرس ایمیل کارکنان
- امکان صدور سند حسابداری با ایجاد الگو توسط کاربر.
- پردازش و صدور سند به سیستم مالی به تفکیک شعب تعریف شده سازمان
- انعطاف پذيري در قوانين و محاسبات
- ارتباط مكانيزه با ساير سيستمها
- خلاصه مراكز هزينه و گزارش كنترلي اسناد حسابداري
- عوايد سالانه به تفكيك ماليات تفكيكي
- گزارش محاسبه ذخائر پرسنلي (مرخصي و سنوات)
تهیه فایلهای بیمه و مالیات با فرمت و ساختار مورد نظر سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی
done_outline
اموال و دارایی های ثابت
اموال و دارایی های ثابت
-
- طبقه بندی دارائیهای ثابت و داراییهای در جریان ساخت سازمان
- ثبت، ردیابی و نمایش اطلاعات کامل پلاک دارائی ثابت طی فرآیندهای ایجاد درخواست خرید، ثبت سفارش خرید، دریافت دارایی و کنار گذاری دارایی و اسقاط آن
- تخصیص شماره برچسب و پلاک دارایی به اموال
- معرفي تجمعي اموال مشابه با پلاك مجزا
- تخصيص هر پلاك دارايي به سطوح گروه و محل استقرارهاي تعريف شده
- معرفي پرسنل و مشخص نمودن اشخاص تحويل گيرنده اموال و صدور فرم نقل و انتقال دارايي با شماره سريال
- نقل و انتقال دارايي در نزد اشخاص مختلف
- نقل و انتقال دارايي در محل استقرار و مركزهای هزينه مختلف
- تعیین روشهای محاسبه استهلاک دارایی مطابق نیاز هر سازمان ( روش مستقیم ، نزولی و …)
- محاسبه استهلاک به طور خودکار و یا دستی و ثبت سند مالی مربوطه به طور همزمان
- مدیریت فرآیند هایی نظیر تحصیل دارایی، مستهلک کردن دارایی، انتقال دارایی، تجدید ارزیابی دارایی، اسقاط دارایی، فروش دارایی
- تهيه كارت دارايي (قيمت تمام شده ، استهلاك ، ارزش دفتري)
- ثبت اطلاعات مربوط به تجديد ارزيابي داراييها و محاسبه استهلاك با نرخ جديد
- نگهداري داراييهايي كه محاسبه استهلاك براي آنها مورد نظر نبوده ولي كنترل موجوديت آن دارايي و هزينههاي صرف شده برای خريد و يا نگهداري آن دارايي داراي اهميت ميباشد
- مدیریت عملیات پایان دوره و سال مالی برای داراییهای ثابت
- امکان تعیین ارزش داراییهای در جریان تکمیل و پروسههای مربوطه
- معرفي حسابهاي زير در هر سطح حساب و دارايي با امكان استفاده از اطلاعات سيستم حسابداري مالي توتال به صورت بدون واسطه (Online)
- معرفی حساب ذخيره استهلاك، معرفی حساب هزينه استهلاك، معرفی حساب تعديلات سال گذشته، معرفی حساب تعديلات سال جاري، معرفی حساب خريد دارائي (اموال)، معرفی حساب كنترل خريد دارائي (اموال)، معرفی حساب كل بيمه، معرفی حساب جزء بيمه، معرفي حسابها بر مبناي اختتام به تفكيك علتهاي اختتام قابل تعريف توسط استفاده كننده (شامل فروش، معاوضه، حادثه و …)، معرفی حساب قيمت تمام شده دارائی، معرفی حساب سود و زيان/ هزينه دارائی، معرفی حساب دريافت كننده وجه
- تعریف انواع شابلون و صدور سند حسابداری به صورت مکانیزه
- اختصاص اتوماتیک پلاک اموال و ثبت آن به صورت کاملاً مکانیزه
- ارائه انواع گزارشهای مورد نیاز در حوزه ی داراییهای ثابت و در جریان ساخت نظیر:
- گزارش کارت دارایی ثابت جهت ارائه اطلاعاتی نظیر سوابق تحصیل دارایی، طبقه بندی، محل استقرار، نمایش استهلاکهای ثبت شده و پیشبینی استهلاک و غیره برای هر پلاک دارائی.
- گزارش تراز دارائیها در سطوح مختلف نظیر لیست دارائیها، طبقه دارائیها، مرکزهای هزینه، محل استقرار و غیره.
- اختتام محاسبه استهلاك براي دارائيها (فروش رفته ، خسارت ديده و …) و تهيه گزارشهاي مربوطه
done_outline
صورت های مالی
صورت های مالی
- تهیهی گزارشهای اصلی شامل تراز نامه ، صورت سود و زیان ، سود و زیان انباشته ، سود و زیان جامع و جریان وجوه نقد
- تهیهی یادداشتهای پیوست صورتهای مالی با فرمتهای ساده و ماتریسی
- تهیهی صورتهای مالی با استفاده از استاندارد های مختلف
- استخراج گزارشها در فرمتهای WORD و EXCEL
- ردیابی مبلغ هر سرفصل در سطح حساب کل ، معین و سطوح تفصیلی
- قطعی کردن گزارشهای تهیه شده در هر دوره
- تعریف دورههای زمانی مختلف برای تهیهی صورتهای مالی در طول یک سال مالی
- تهیه صورت های مالی به زبان فارسی و انگلیسی
- تهیهی صورتهای مالی مقایسهای با امکان مقایسهی اقلام صورتهای مالی دوره جاری با هر یک از دورههای تعریف شده در گذشته