مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو در این گفتوگو درباره مزایا و چالشهای حملونقل بینالمللی چندوجهی و راهحلهای TotalTMS سخن گفته است.
محمد محمدپور، مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو در گفتوگو با توتال نیوز اظهار کرد: شرکتهای فورواردر نظام جدیدی از حملو نقل را آغاز کردهاند تا بتوانند خدمات خود را در ارتباط با تقاضاهای مشتریان بهصورت رقابتی ارائه کنند و از آن طریق با ارائه خدمات حملونقل چند وجهی، فرآیند تجارت را به شکل کارآمدتری تسهیل کنند.
وی درباره مزایای حملونقل چند وجهی، عنوان کرد: کاهش مدت زمان جابهجایی کالا، جابهجایی سریعتر کالا از نقاط ترانزیت، کاهش اسناد تشریفاتی، صرفهجویی در هزینهها، وجود یک واسطه حمل و کاهش هزینه صادرات از جمله مزایای این نوع حملونقل است.
مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو با بیان اینکه در زنجیره حملونقل چندوجهی بخشهای مختلفی درگیر هستند، افزود: این بخشها شامل فعاليتهای انتقال، انبار و جابهجايي كالاست، که در مبادی اوليه، در طول مسير و در مقصد نهايی انجام میشود، اين امر به ناچار با چالشها و مشكلاتی روبهرو است.
محمدپور ادامه داد: شرکت توتال با ارائه پلتفرم مدیریت حملونقل بینالمللی چندوجهی توتال تیاماس این امکان را به وجود آورده است که چالشهای این مدل حمل را به حداقل برساند و دادههای موردنیاز جهت اجرای فعالیتهای حملونقل بینالمللی را در اختیار مدیران سازمانها قرار دهد تا امکان واکنش سریع و مؤثر به اتفاقات مهم در حملونقل بینالمللی چندوجهی را داشته باشند.
وی یکی از چالشهای حملونقل بینالمللی چندوجهی را «مسئوليتهاي حقوقي ذينفعان» دانست و در این باره بیان کرد: حملونقل بینالمللی چندوجهی همواره واسطههای بیشتری را در رویههای مختلف حملونقل درگیر میکند که این امر سبب پیچیدگی بیشتر و همچنین عدم شفافیت در تفکیک وظایف و مسئولیتها میشود.
مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو اضافه کرد: TotalTMS با ارائه پلت فرم ابری پاسخگوی تمام انواع روشهای حمل، اعم از دریایی، جادهای، ریلی و هوایی است و با در اختیار قرار گرفتن برای تمامی نمایندگان و دفاتر مرکزی، این امکان را فراهم میکند که بهصورت خودکار و هوشمندانه اطلاعات مورد نیاز هر بخش را به شکل مرحلهای از کاربران دریافت و به مرحله بعد انتقال دهد.
محمدپور یکی دیگر از چالشهای حملونقل بینالمللی چندوجهی را «بالابودن هزينههاي حملونقل با توجه به كمبود بار برگشتی» عنوان و خاطرنشان کرد: در بسياري از مسيرها بهرهگيري از رويه حملونقل چندوجهي چندان مقرون بهصرفه نيست، چرا كه در بسياري از مسيرها به علت نبود بار برگشتی، شركتهای حملونقل هزينههای مضاعفی را دريافت ميکنند.
وی افزود: ابزار کاوشگر TotalTMS این امکان را فراهم میآورد که ارتباط آنلاین بین رانندگان و شرکت بهصورت لحظهای برقرار باشد تا بتوان بارهای برگشتی را هم از طریق شبکه ارتباطی داخلی بر روی بستر ابری مدیریت کرد.
مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو چالش دیگر حملونقل بینالمللی چندوجهی را «عدم وجود زيرساختهاي لازم» بیان کرد و در این باره گفت: عملیات حملونقل چندوجهی مستلزم نيروي انساني متخصص و كارآمد است كه در كشورهاي در حال توسعه و يا كمتر توسعهيافته كمياب است، علاوه بر اين حملونقل كانتينري مستلزم بنادر مجهز، راهآهن و جادههای مجهز و استاندارد، قوانين جامع و مقررات كارگري مدون است كه عموماً چنين ساختارهايي در اغلب كشورهاي در حال توسعه فراهم نیست.
محمدپور ادامه داد: پلتفرم Total TMS کافی است در دفتر مرکزی شرکت مستقر شود و سایر شعبات و نمایندگان میتوانند با حداقل امکانات از طریق سیستم عامل ویندوز، اندروید و IOS به نرمافزار متصل و عملیات خود را انجام دهند.
وی از دیگر چالشهای حملونقل بینالمللی چندوجهی «ساختار تبادل اطلاعات» را نام برد و متذکر شد: متأسفانه بسياري از حملكنندگان كالا و نيز تجار امروز از ابزارهای الکترونیکی و بستر اطلاعاتی یکپارچه استفاده نمیکنند؛ چرا كه اين تكنولوژيها مستلزم سرمايهگذاري بر روی نرمافزارهای اطلاعاتی یکپارچه، تجهيزات، قوانين و مقررات ملی و ايجاد مراكز مربوطه است.
مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو اضافه کرد: پلتفرم Total TMS با بهوجود آوردن شبکه هوشمند اطلاعاتی یکپارچه در تمامی دفاتر و نمایندگیها، این امکان را به شرکتها میدهد که بتوانند در لحظه به تمام اطلاعات حملونقل خود دسترسی و در قالب پلتفرم توتال نظارت کامل و جامعی بر روند اطلاعاتی و عملیاتی شرکت خود داشته باشند.
محمدپور یکی از چالشهای حملونقل بینالمللی چندوجهی را « امنيت و ايمني كالا» دانست و بیان کرد: خطرات ايمنی و امنيتی در چنين مسيرهای تجاری بسيار بالاست بهويژه در بنادر كه نقاط تلاقی چند رويه مختلف حمل با ويژگیهای خاص خود است.
وی افزود: با استفاده از داشبورد صاحب کالا TotalTMS، صاحبان کالا میتوانند از طریق اسناد، بار خود را با وارد کردن شماره رهگیری سفر، بهصورت آنلاین مشاهده کنند.
مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو «دموراژ» را نیز یکیدیگر از چالشها معرفی کرد و گفت: مدت زمان طولانی ماندگاري كالا و كانتينر در بنادر و مرز خشكی كشورها (در نتيجه ارزيابيهاي گمركي)، تبادلِ با تأخير و كُند اسناد، تأخير ناشی از تغيير رويههای حمل، تأخيرهای عملياتي و بالتبع عدم کنترل مدت زمان حمل، باعث میشود که شرکتهای فورواردری هزینههای هنگفتی جهت خسارت تأخیر در تحویل کانتینر به کشتیرانیها پرداخت کنند.
محمدپور ادامه داد: پلتفرم TotalTMS با ارائه هشدارهای لازم و محاسبه دموراژ بهصورت لحظهای امکان کنترل بیشتر و جلوگیری از خسارت بیشتر را میگیرد.
وی «عدم کنترل هزینه» را آخرین چالش حملونقل بینالمللی چندوجهی معرفی و خاطرنشان کرد: رويههاي پرهزينه و ناكارآمد انتقال و جابهجايي كانتينر و كالا باعث میشود در صورت عدم کنترل هزینهها خسارتهای زیادی متوجه شرکتهای فورواردر میشود.
مدیرعامل شرکت نرمافزاری توتال ناو اضافه کرد: پلتفرم TotalTMS بهای تمام شده حمل را بهصورت لحظهای و در هر مرحله از حمل ارائه میدهد و در نتیجه مدیران میتوانند با استفاده از نمودارها و اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم، تصمیمات بهموقع بگیرند.
فرم زیر را تکمیل کنید، در اولین فرصت طی روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه 8 تا 16 و پنجشنبه 8 تا 12)، کارشناسان توتال با شما تماس خواهند گرفت.
توتال، جهت پاسخگویی به نیازهای آتی سازمانها، خدمات پشتیبانی خود را با بهره گیری از کارشناسان متخصص و کاربلد خود، در کوتاه ترین زمان به مشتریان عرضه داشته و جهت افزایش دایره انتخاب، خدمات خود را به شکل های مختلف ارائه میدهد.